مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۸ تیر ۱۳۹۶
خانه » زیبایی » تاثیر رژیم لاغری بر نازک شدن و ریزش مو

تاثیر رژیم لاغری بر نازک شدن و ریزش مو

تاثیر رژیم لاغری بر نازک شدن و ریزش مو

دیده می شود افرادی که برای تناسب اندام خود رژیم لاغری میگیرند مدتی پس از رژیم دچار

ریزش مو

می شوند . در این مواقع باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنند و آن را تغییر دهند . طوریکه تناسب اندام و سلامت مو را درکنار هم داشته باشند . پس داشتن یک رژیم علمی و مناسب درکنار استفاده از بهترین شامپو برای انواع مو بسیار اهمیت دارد .

در رژیم هایی که توسط متخصص نوشته نشده ممکن است بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز مانند چربی ها و پروتئین ها از برنامه غذایی فرد حذف شود .

برای مثال در رژیم هایی که مصرف کربوهیدرات ها را قطع می کنند و نان و برنج مصرف نمی شود باعث کمبود انرژی بدن می شود . در نتیجه سلول های مو که تقسیمشان زیاد است آسیب می بینند به همین دلیل در رژیم هایی که نان و برنج حذف می شود ریزش مو بسیار شایع است .

رژیم های که فرد مصرف گوشت را حذف می کند یا تخم مرغ کمتری می خورد و حتی مصرف لبنیات را کنار میگذارد باعث ضعیف شدن فولیکول های مو می شود و در نتیجه فرد با ریزش مو رو به رو می شود .

افرادی که برای کاهش وزن رژیم می گیرند احتمالا مصرف بعضی مواد غذایی را کنار میگذارند یا مقدار مصرف شان را محدود کنند پس دچار کمبود آهن میشوند که عامل مهمی در ریزش مو می باشد . همچنین توصیه می شود به اندازه کافی از میوه ها و سبزیجات ، کربوهیدرات های نان و برنج و پروتئین حبوبات ، لبنیات ، گوشت و سفیده تخم مرغ در رژیم غذایی تان استفاده کنید تا سلامت موها حفظ شود .

خیلی از نان هایی که مصرف می کنیم سبوس دار است و نان های سبوس دار که حاوی ویتامین های B5 و B8 است می تواند به حفظ سلامت و استحکام موها کمک کند بنابراین افرادی که رژیم های کم کالری می گیرند و مصرف نان ها را حذف می کنند این ویتامین ها به بدنشان نمی رسد و در نتیجه دچار ریزش مو می شوند .

تاثیر رژیم لاغری بر نازک شدن و ریزش مو تاثیر رژیم لاغری بر نازک شدن و ریزش مو

مواد غذایی مهم برای سلامت و شادابی مو

بعضی افراد مواد مغذی برای سلامت موها را به پوست سرشان می مالند در صورتی که مصرف مواد غذایی به طور موضعی چندان تاثیری ندارد . پوست ما از سه لایه تشکیل شده و به همین دلیل هیچ وقت نمی توان مواد مورد نیاز را روی پوست سر و صورت به طور موضعی استفاده کرد و نتیجه خوبی گرفت .

برای اینکه ریزش مو بهبود یابد حتما این مواد مغذی باید خورده و وارد خون شود تا به سلول های پوست و مو برسد .

داشتن موهای سالم با رژیم غذایی مناسب

به گفته متخصصان برای داشتن موهای سالم و زیبا ، جلوگیری از ریزش مو و تقویت فولیکول های مو باید از مواد مغذی لازم برای مو استفاده کرد .

کسانی که در رژیم روزانه شان به اندازه کافی پروتئین دریافت نمی کنند موهایشان نازک می شود و به مرور می ریزد پس مصرف مواد حاوی پروتئین هم در قدرت فولیکول های مو تاثیرگذار است هم در ساختار بهتر موها و بهبود رنگ و شفافیت ساقه مو نقش دارد . پروتئین هایی که به وسیله گوشت ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات وارد بدن می شود می تواند موجب تقویت فولیکول های مو شده و از ضعیف شدن و ریزش موها جلوگیری کند .

علاوه بر پروتئین ها ، آهن هم نقش بسیار مهمی در خون رسانی و اکسیژن رسانی بهتر به فولیکول های مو و در نتیجه کاهش ریزش موها ایفا می کند پس اگر آهن به اندازه کافی در رژیم غذایی شخصی وجود نداشته باشد با پایین آمدن میزان هموگلوبین خون اکسیژنی که به فولیکول های مو می رسد نیز کاهش پیدا می کند و در نتیجه فرد دچار ریزش مو می شود .

با توجه به این که روی در تقسیم سلول های فولیکول مو نقش مهمی دارد اگر به اندازه کافی در رژیم غذایی وجود نداشته باشد فولیکول های مو هم تقسیم نمی شود و در نتیجه موهایی که ریخته دوباره رشد نمی کند . در چنین مواقعی طبیعی است موها کم پشت تر شود .

آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن در موادی مانند هویج و خرمالو وجود دارد و همین طور ویتامین A می تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد .

مصرف چربی ها هم برای داشتن موهای سالم ضرورت دارد . پوست سر کسانی که رژیم غذایی روزانه شان حاوی مقدار کمی چربی است و به اندازه کافی چربی مصرف نمی کنند خشک می شود و دچار ریزش مو می شوند .

برای این که موهایی سالم و شاداب داشته باشید نیازمند دریافت چربی های مفید به وسیله مصرف مواد غذایی گیاهی و حیوانی هستید .

 

اختصاصی پزشک چی

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز