اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶
خانه » سلامتی » برطرف کردن خستگی

برطرف کردن خستگی

برطرف کردن خستگی

در یک روز کاری و پر مشغله خستگی اول موضویی است که با آن سروکار داریم , اما راه مقابله با آن چیست؟ بسیاری از مواقع این خستگی های گاه و بی گاه ما را از ادامه ی کار در روز وا میدارد و قادر به انجام کار ها نیستیم , با ما در این پست همراه باشید تا چند راه مويثر برای رفع خستگی را به شما معرفی کنیم .

برطرف کردن خستگی برطرف کردن خستگی

برطرف کردن خستگی

چند مورد برای بر طرف کردن خستگی :

نوشیدن چای :

هر وقت احساس خستگی کردید برای چند دقیقه دست از کار بکشید و یک فنجان چای میل کنید . میزان کافئینِ کمِ موجود در چای و زمانی که برای نوشیدن آن صرف می‌کنید روش موثری برای مقابله با خستگی بین روز است . زمانی که خستگی بر شما غلبه می‌کند برای خود یک فنجان چای آماده کنید و از دفتر کار خود فاصله بگیرید و با آرامش تمام چایتان را بنوشید . همین استراحت کوتاه شما را سرحال می‌آورد و انرژی لازم برای ادامه روز را در اختیارتان می‌گذارد .

مرتب کردن دفتر کار :

بعد از صرف ناهار دفتر کارتان را مرتب و صندوق نامه‌هایتان را خالی کنید . این قبیل کارها نیازی به دقت و تمرکز چندانی ندارد و در عوض به شما انرژی می‌دهد . چرا که شلوغ بودن میز یا اطاق کار انرژی را زایل می‌کند. وقتی می‌بینید خیلی زود اطرافتان مرتب می‌شود خستگی از تنتان در می‌رود و با این نظم و انضباط، انرژی‌تان چند برابر می‌شود .

میان وعده بخورید :

منظورمان شکلات‌های سفید ، هله‌هوله و شیرینی‌جات آنچنانی نیست . توصیه می‌کنیم غلات سرشار از فیبر میل کنید . غلات به همراه شیر کم چرب ، کره‌ی بادام زمینی با نان سبوس‌دار ، میوه یا آب میوه‌های طبیعی میل کنید . این میان وعده حاوی پروتئین ، فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است که به آرامی سطح قند خونتان را بالا می‌برد و انرژی‌تان را تأمین می‌کند .

به عزیزانتان زنگ بزنید :

به همسر، فرزند، والدین یا دوستتان زنگ بزنید و احوال پرسی کنید. تماس پنج دقیقه‌ای و کوتاه، حال و هوایتان را عوض می‌کند و به شما انرژی می‌دهد تا راحت‌تر کارتان را ادامه دهید.

چند دقیقه پیاده روی کنید :

در یک پژوهش آمریکایی شرکت کننده‌ها به دو گروه تقسیم شدند . به گروه اول یک ورقه شکلات سیاه داده شد و گروه دوم به مدت ده دقیقه پیاده‌روی کردند . محققان مشاهده کردند گروه اول بعد از مصرف شکلات احساس آرامش داشتند در حالی که گروه دوم بعد از ۱۰ دقیقه پیاده روی به میزان دو ساعت انرژیِ اضافی دریافت کردند و همزمان استرس آن‌ها نیز کاهش یافت .

شکلات سیاه بخورید :

منظورمان این نیست که شکلات را کنار دستتان بگذارید و از صبح تا شب شکلات میل کنید .
یک تکه شکلات می‌تواند خوش اخلاقتان کند و انرژی‌تان را افزایش دهد . برخلاف شکلات سفید، شکلات سیاه برای سلامتی مفید است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است .

شانه هایتان را ورزش دهید :

خستگی و خشک شدن شانه‌ها یکی از مسائلی است که برای همه‌ی ما پیش می‌آید. هر دو ساعت یک‌بار دست از کار بکشید و شانه‌هایتان را ورزش دهید . در همان حالتی که نشسته‌اید و یا این که بلند شوید و اول شانه‌هایتان را به سمت جلو و سپس عقب بکشید. حرکات کششی همراه نفس عمیق، خستگی را از وجودتان دور می‌کند .

آدامس نعنایی بجوید :

زمانی که به اصطلاح «هنگ» می‌کنید و دیگر مغزتان نمی‌کشد یک عدد آدامس نعنایی در دهانتان بگذارید . جویدن آدامس نعنایی مغز را از خستگی نجات داده و سرحال می‌آورد . از این گذشته جویدن این نوع آدامس‌ها باعث ترشح بزاق می‌شود . بزاق باکتری‌هایی که در دهان جاخوش کرده و باعث جرم و بیماری‌های لثه می‌شوند را از بین می‌برد . البته باید توجه داشته باشید آدامس‌های بدون قند را امتحان کنید .

 

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز